پیشرفت در حسابداری – بخش چهاردهم

دسته: حسابداری
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
پیشرفت در حسابداری – بخش چهاردهم

در حسابداری پیاده سازی نظم یکی از ارکان بسیار مهم محسوب شده و کسانی که این رویه را بصورت اصولی در پیش گرفته اند توانسته اند تمامی کارهای خود را مدیریت کنند و زمان بیشتری را برای خود خریداری کنند.

پیشرفت در حسابداری – بخش چهاردهم : مدیریت حسابداری واژه ای بر عکس حسابداری مدیریت است و بیشتر از آنکه یک رشته یا گرایش تحصیلی باشد، نوعی عملیات اجرایی محسوب می شود. مشکل بزرگی که شاغلین حسابداری بطور ناخواسته با آن روبرو هستند.

 

مدیریت حسابداری به معنی ساده تر یعنی اجرای کار حسابداری بر اساس نوع، حجم و زمان.در مدیریت حسابداری سرعت شما افزایش پیدا میکند و خیلی سریعتر به سوی مدیرمالی شدن گام بر می دارید!

 

 

پیشنهاد من این است که لحظه ای کوتاهی نکنید و تمامی حس و هوش و هواس خود را به ساعتی که می توانند کار انجام دهند اختصاص دهند .

 

 

تجربه به خوبی ثابت کرده است ، اشخاصی که برای کار خود برنامه ریزی داشته اند و توانسته اند به بهترین شکل ممکن از ساعات خود استفاده کنند ، در ادامه با موفقیت های باور نکردنی و حتی پیشی گرفتن از رقبا مواجه شده اند .یک مثال ساده در بروزرسانی گزارشات است.

 

 

گاهاً برخی از حسابداران با عملیاتی خاص آشنا هستند و اجرا هم نموده اند ولی وقتی از جزئیات گزارش سوال می پرسیم طوری پاسخ می دهند که انگار تا به حال انجام نداده اند، علت این است که اطلاعات خود را بدون برنامه ریزی به اجرا می گذارند.

در ادامه بخوانید:  پیشرفت در حسابداری - بخش هفدهم

 

 

همانطور که می دانید در حسابداری پیاده سازی نظم یکی از ارکان بسیار مهم محسوب شده و کسانی که این رویه را بصورت اصولی در پیش گرفته اند توانسته اند تمامی کارهای خود را مدیریت کنند و زمان بیشتری را برای خود خریداری کنند.

 

یعنی برنامه ریزی و داشتن نظم یک موضوع کلی برای همه است . چه دوستان عزیزی که شرکت داری می کنند و چندین پروژه را در دست گرفته اند و چه دوستانی که بصورت انفرادی در امور مالی سازمان و یا یک شرکت مشغول به فعالیت می باشند ، مهم این است برای یک یا چند پروژه مالی برنامه ریزی داشته باشید.

 

 

مثال واقعی و ملموس آن برنامه ریزی تا پایان دوره ارائه اظهارنامه است .

شما به عنوان یک کارشناس حسابداری و نه یک فرد عادی  غیر از تمرکز بر روی اظهارنامه عملکرد چندین برنامه مالیاتی را پیش روی خود دارید که اگر برنامه مناسب و صحیحی نداشته باشید با مشکلات و سردرگمی مواجه می شوید. یک نمونه برنامه ریزی خیلی ساده که می توانید تمرکز شما را افزایش دهد،موارد زیر است :

 

در ادامه بخوانید:  تحویل گرفتن مدارک از حسابدار قبلی

 

رسیدگی به وضعیت مانده حسابهااز نظر طبقه بندی ، بررسی ماهیت و کدینگ نهایی سیستم حسابداری جهت بستن حسابها
بررسی گزارشات سیستمی و دستی صورتهای مالی ( ترازنامه و سود و زیان )
تعیین تکلیف حسابهای بلاتکلیف و انتقال داده شده در سند افتتاحیه

 

تهیه و تنظیم جدول استهلاک دارایی ها
جمع بندی و کنترل اطلاعات مربوط به اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده ۳ ماهه چهارم
جمع بندی و کنترل اطلاعات مربوط به گزارشات فصلی ۳ماهه چهارم

 

جمع بندی مالیات تکلیفی اسفند ماه ( حقوق – اجاره – پیمانکاران )
پیگیری جلسات و کمیسیون های اجرایی اداره دارایی ( بخشش – اعتراض )
کنترل نهایی اسناد حسابداری جهت قطعی کردن حسابها
پیگیری نام کاربری و رمز عبور شماره اقتصادی و …

در ادامه بخوانید:  مالیات سبز

 

پیاده سازی مدیریت حسابداری به ساده ترین شکل : یک دفترچه یادداشت با نام مدیریت حسابداری تهیه کنید و این روال را داخل آن فهرست کنید و ببینید در کدامیک نقاط ضعف دارید، همان نقاط را بررسی کنید و سعی کنید اشتباهات یا سوالات خود را در دفتر بنویسید و پس از دستیابی به پاسخ و حل مشکل مجدداً اجرا کنید.

 

 


برچسب ها: