پیشرفت در حسابداری – بخش اول

دسته: حسابداری
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۶ تیر ۱۳۹۵
پیشرفت در حسابداری – بخش اول

حسابدار موفق سعی می کند ضمن آگاهی حداقلی از حوزه های مختلف حسابداری از قبیل حسابداری مالیاتی، حسابداری مالی، حسابداری بهای تمام شده، حسابداری مدیریت، حسابداری بخش دولتی، حسابرسی داخلی و ... در یک محور اصلی به طور خاص تمرکز کند و در آن حوزه یک متخصص تمام عیار می شود.

پیشرفت در حسابداری – بخش اول : یک حسابدار واقعا موفق در دنیای کسب و کار ویژگی های مشخصی دارد. حسابداری که کل ویژگی های زیر را داشته باشد کمیاب است اما اکثر حسابداران موفق بسیاری از این ویژگی ها رادارند.

 

با ثبت نام در دور های آموزش زبان تسلط خود را در زبان بالاببرید.
دور های آموزشی معتبر را جستجو کنید و حتما” ثبت نام کنید.

 

سعی کنید حتما” سوابق بیمه ای خود را با عنوان حسابدار و یا عناوین معتبر ثبت کنید.
با پرداخت هزینه ، در دوره های کارآموزی شرکت های معتبر شرکت کنید.

 

از Ebook یا کتاب های مرتبط این رشته سطح علمی خود را بالا ببرید.
پایان نامه ها و مقالات رشته حسابداری را مطالعه و بررسی نمایید.
اگر در یک گرایش مشغول به کارید از بقیه گرایشهای رشته حسابداری غافل نشوید .

 
در انجمن ها و تالارهای تخصصی دانشگاه خود و یا دیگر انجمن ها عضو شوید.
کار با انواع نرم افزارهای حسابداری را بخوبی یاد بگیرید.
اگر می توانید، سوابق اجرایی مهم را بدون دریافت پول انجام دهید.

 
سعی نکنید در یک شغل ثابت قدم باشید و از بقیه وقت خود تجربه کسب کنید.
سعی کنید معدل مقاطع تحصیلی خود را در سطح بالایی حفظ کنید.

 

شرکت در همایش ها ی مهم تخصصی حسابداری

ارتباط با افراد حرفه ای – استفاده بهینه از اینترنت

 

 

تمرکز

حسابدار موفق سعی می کند ضمن آگاهی حداقلی از حوزه های مختلف حسابداری از قبیل حسابداری مالیاتی، حسابداری مالی، حسابداری بهای تمام شده، حسابداری مدیریت، حسابداری بخش دولتی، حسابرسی داخلی و … در یک محور اصلی به طور خاص تمرکز کند و در آن حوزه یک متخصص تمام عیار می شود.

 

 

تخصص و دانش

• تخصص فنی: حسابدار موفق اصول و استانداردهای حسابداری را خوب می شناسد. وی سعی می کند تا حد امکان گواهی نامه های حرفه ای مرتبط با رشته را اخذ کند و مطالعات مستمر داشته باشد. آموزش مستمر چیزی است که حسابدار موفق از آن غافل نمی شود.

 
• تخصص مدیریتی: یک حسابدار موفق، از اصول و تکنیک های مدیریت و اداره کسب و کار آگاه است. بنابراین برای موفق شدن در حسابداری، باید مطالعاتی در حوزه علم مدیریت هم داشت.‎

در ادامه بخوانید:  پیشرفت در حسابداری - بخش هفدهم

 
‎• مهارت سخنوری و نوشتن: یک حسابدار موفق خوب حرف می زند و خوب می نویسد. وی قواعد نوشتن را کاملا رعایت می کند و دقیق و صحیح و محترمانه می نویسد.

 

 

ویژگی های شخصی و ظاهری

 

• ظاهر: حسابدار موفق لباسهای مرتبی می پوشد و همواره به آراستگی ظاهر در عین سادگی توجه می کند. وی حتی به تمیز بودن کفشها و کوتاه بودن ناخن ها و مرتب بودن موهای سرش هم توجه می کند. حسابدار موفق ظاهری بشاش و تمیز دارد.

 
• درستکاری : حسابدار دو چیز برای فروش دارد یکی زمان و دیگری درستکاری می باشد. حسابدار موفق استانداردهای شخصی بالایی برای صداقت و درستکاری دارد و همواره با استانداردهای بالای سازمانی خود را مطابقت می دهد و با آن زندگی می کند. حسابدار موفق زندگی شخصی خود را با استانداردهای زندگی حرفه ای هماهنگ می کند.‎

 
• اعتماد به نفس: حسابدار موفق اعتماد به نفس دارد، اما نه بیش از حد.‎
• خدمت محوری: حسابدار موفق همواره برای ارائه خدمات حرفه ای به دیگران تلاش می کند و به حل مشکلات آنان می اندیشد.‎

 
• دفتر کار یا محل کار: حسابدار موفق، دفتر کار تمیز، سازمان دهی شده، جذاب و راحتی دارد.‎

 
• بهداشت شخصی: حسابدار موفق همیشه خوشبو و خوشرو است. او به آرامی و شمرده شمرده صحبت می کند، با صدای بلند سخن نمی گوید. سالم و پر انرژی به نظر می رسد. در محیط کار نه خواب آلود است و نه خسته.‎

 
• طرز نگرش به محیط: حسابدار موفق مثبت اندیش ( البته با تردیدهای حرفه ای ) است و همیشه کار کردن را دوست دارد. وی از حل مسائل مشعوف می شود.‎

 
‎• خوش مشربی: حسابدار موفق با گروه های مختلف تعامل دارد، حتی با افرادی که دیگران احساس خوبی از تعامل با آنها ندارند. وی از انزوا و دوری از محیط پرهیز می کند.

در ادامه بخوانید:  نکات مهم حسابداری - بخش ششم

 
• خلاقیت: حسابدار موفق راه حلهای خلاقانه ای را برای مسائل پیدا می کند و گزینه های مختلف را در پیش روی خود قرار می دهد و بررسی می کند.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از نرم افزارهای گوناگون حسابداری بسیار رواج پیدا کرده است. اما بیش از این ها نیاز به یک حسابدار آموزش دیده و حرفه ای باعث نظم و ترتیب دادن به امور مالی میشود. حسابداری بسیار حساس است و یک اشتباه کوچک حسابدار میتواند هزینه های زیادی را بر دوش آن مجموعه بگذارد.
۱-بهترین راه برای ارتباط خوب با یک حسابدار چه چیزی میتواند باشد؟ و ما چه طور باید به آن دست پیدا کنیم؟
به نظر این سوال خیلی ساده، شفاف و قابل پاسخ گویی است و هر حسابداری میتواند به آن پاسخ دهد. جدای از خصوصیات اخلاقی حسابدار باید از نظم ذهنی برخوردار باشد. بنابراین او باید بتواند که یک ارتباط کاری خوب را تعریف کند.

 
۲-چطور به مجموعه ی کاری تان کمک میکنید تا مالیات را بپردازد؟
یک حسابدار خوب باید از امور مالیاتی و حساب های مربوط به آن(دریافت، پرداخت، معافیت و…) آگاهی کافی داشته باشد. بنابراین در هنگام استخدام یک حسابدار از امور مالیاتی سوال می شود. اعتبار مالیات و کسورات همچنین قوانین مالیاتی همه و همه باید جزء دانسته های یک حسابدار باشد.

 
۳-در چه مواردی حسابدار و رییس باید با یکدیگر همکاری داشته باشند؟ در چه مواردی باید با یکدیگر مشورت کنند؟
یک حسابدار ماهر و پر تجربه باید آگاهی لازم در بسیاری از امور مالی را بدهد باید در مورد مسائل مالی با حسابدار مشورت شود و از او خواسته شود تا مشکلات را حل کند او باید نقاط قوت و ضعف کار را بداند و در این راه با کارفرما، مدیر یا رییس خود مشورت کند.

 
۴-چگونه به مدیر یا رییس تان کمک میکنید تا پیشرفت کند؟
یک حسابدار خوب باید تمام و کمال بتواند به یک کسب و کار کوچک کمک کند تا در کمترین زمان روند افزایش سرمایه ای داشته باشد او باید به خوبی چالش های مالی را درک کند و برای آنها چاره اندیشی کند تا پیشرفت آن مجموعه احساس شود.

در ادامه بخوانید:  افزایش هوش مالی - بخش اول

 
۵-چه طور به ما کمک میکنید تا نقدینگی را مدیریت کنیم؟
یکی از وظایف مهم حسابدار طرح ریزی درست برای وجوه نقد یک شرکت است. البته این کار ساده نیست و نیاز به مهارت و تجربه دارد از حسابدار می پرسند که چه راهکارهایی برای تنظیم وجوه نقد در شرکت وجود دارد.

 

۶-اشتباهات رایجی که یک مجموعه ی کاری باید از آن اجتناب کند چیست؟
حسابدار باید ۱۰۰ درصد مواقع صادقانه نظر خود را بیان کند. حسابدار باید بیش از هر کارمند دیگری در یک مجموعه صداقت داشته باشد بنابراین در صورت بروز اشتباه باید نظر خود را صادقانه و دلسوزانه با مافوقش در میان بگذارد حسابدار باید بتواند اشتباهات مالی را نسبت به تجربیاتش تشخیص داده و با کارمندش در میان بگذارد.

 

 

حسابدار موفق:‎

• قادر به مدیریت جلسات و خاتمه دادن به آنها در زمان مناسب است.‎
• به جزئیات توجه می کند و بر اساس واقعیت ها و حقایق و شواهد سخن می گوید.‎

 

• هیچ وقت گفتن« متشکرم »را فراموش نمی کند و بابت خدماتی که از دیگران دریافت می کند سپاس گذاری می کند.‎
• وقتی وارد جمعی می شود، خود را به افراد جدید معرفی می کند.‎
• همیشه از تواضع کافی برخوردار است و هیچ گاه حس خود برتربینی را به دیگران منتقل نمی کند.‎

 

• وقت شناس است و هیچ گاه دیگران را منتظر نمی گذارد.‎
• می داند که چه زمانی باید به احترام دیگران از جا برخیزد.

 





برچسب ها: