عوامل شکست کسب وکار

دسته: کسب و کار
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۸ دی ۱۳۹۵
عوامل شکست کسب وکار

چه عواملی که باعث شکست یک کسب وکار می شوند؟

عوامل شکست کسب وکار : در زیر  16 اشتباهی که ممکن است به شکست کسب وکار شما منجر شود را می خوانید:

 

 

تک بنیانگذار: شما به عنوان یک بنیانگذار یک نفره شانس خیلی کمی برای گرفتن سرمایه از سرمایه گذاران دارید. چرا؟ تجربه نشان داده بنیانگذارانی که موفق شدند اغلب به صورت یک تیم حداقل دونفره کار را انجام داده اند.

 
مکان ناصحیح: اگر مکان خانه شما مناسب نباشد خیلی راحت می توانید آن را تغییر دهید و مشکل خاصی پیش نمی آید .

 

این موضوع می تواند باعث ایجاد مشکلات فراوانی شود، برای همین باید در انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی کسب وکار خود دقت کنید.

 
عدم تمایل به رقابت: اگر شما بی میل به رقابت هستید، راهی نیست که از آن جلوگیری کنید در غیر اینصورت شکست خواهید خورد.

 
سرسختی: یا عدم توانایی برای تغییر چیزی است که باعث مرگ کسب وکار ها  می شود، کسب وکارهایی که جان سالم به در بردند، سرسختی زیادی برای مشاهده آنچه کاربران در مورد آن ها می گویند، ندارد.

 

 
انتخاب بستر اشتباه: میزان سرعتی که شما می توانید رشد کنید، تعیین خواهد کرد که آیا کسب وکار زنده می ماند یا می میرد. رشد کردن در یک بستر اشتباه باعث ایجاد گلوگاه می شود. و اغلب کاربران منتظر شما نمی مانند تا آن را حل کنید.

در ادامه بخوانید:  هشدار برای ثبت اظهارنامه

 
آهستگی در راه اندازی: قبل از این که به طور قطعی کسب وکار خود را راه اندازی کنید شما در مورد اینکه کسب وکارتان دقیقا باید چگونه باشد و اصلا نیازی به وجود آن هست اطلاع کامل و دقیقی ندارید.

 

هرچقدر دیرتر راه اندازی کنید دیرتر می‌توانید جواب سوالات خودتان را بگیرید. اگر از جواب این سوالات می ترسید باید علت را از خودتان بپرسید و آن را بررسی نمایید.

 
راه اندازی خیلی زود: راه اندازی خیلی زود آن هم زمانی که هنوز برای پیشرفت آماده نیستید اشتباهی بزرگ می باشد.

 
عدم داشتن کاربری خاص در ذهن: یک جایی یک کسی به طور قطع می خواهد به محصول شما علاقه مند شود و شما هنوز نمی دانید او کیست؟ ممکن است با خودتان فکر کنید که چنین کسی وجود ندارد! پس بهتر است آن را کاملا بررسی نمایید تا بدانید مشتریان و کاربران شما چه کسانی هستند.

در ادامه بخوانید:  پاداش - بخش دوم

 
افزایش پول خیلی کم: با پول خیلی کم شما قادر نیستید محصول خود را با تمام قابلیتهایش ارائه کنید.

 
صرف هزینه خیلی زیاد: صرف هزینه بیش از حد قبل از این که شما رشد کافی کرده باشید تا مبلغی برای Round بعدی بگیرید، با تمام شدن پول در واقع شما تواناییهای خود را برای ادامه از دست می دهید.

 
افزایش پول خیلی زیاد: افزایش پول خیلی زیاد احتمالا حس موفقیت عظیمی به شما می دهد حتی قبل از این که شما واقعا موفق شده و محصول مفیدی را ایجاد کرده باشید. چیزی که در نهایت مهم است تحت تاثیر قرار دادن کاربران است نه سرمایه گذاران

 

مدیریت ضعیف سرمایه گذار: اگر انتخاب بین راضی کردن سرمایه گذاران و کاربران شما باشد همیشه کاربران را انتخاب کنید. اگر کاربران راضی باشند، سرمایه گذاران شما نهایتا به پول می رسند.

 
قربانی کردن کاربران برای سود(فرضی): شما همیشه می توانید بعدا پول درآورید. اما در مورد رضایت کاربران نمی توان این را گفت. شما نیاز دارید که بعضی چیزها را برای آن ها همین حالا درست کنید.

 
نمی خواهید خودتان دست به کار شوید : شما همیشه نمی توانید همه مسائل را با برنامه نویسی حل کنید. تجارت ها برپایه روابط ساخته شده اند. به بیرون بروید و مردم را ملاقات کنید.

در ادامه بخوانید:  خوش شانسی بیشتر در محل کار

 
اختلاف بین بنیانگذاران: کشمکش بنیانگذاران خیلی رایج است. بنیانگذارانی که جاه طلب می شوند معمولا با همدیگر دچار اختلاف می شوند.

 
تلاش نصفه نیمه: کمبود اراده و تلاش برای موفقیت کسب وکار از روزهای اول تا موفقیت آن. اگر شما احساس می کنید که مواردی را در زندگی بیشتر ازساخت کسب وکار خود دوست دارید، احتمالا شما از نظر روحی برای انجام آن کار ثابت قدم نخواهید بود و نمی توانید با تمرکز و اراده کامل بر روی استارتاپ خود کار کنید.

 

 




برچسب ها: