الکترونیکی شدن اطلاعات مالی دستگاه‌های اجرایی

دسته: قوانین
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۴ آبان ۱۳۹۵
الکترونیکی شدن اطلاعات مالی دستگاه‌های اجرایی

ارسال اطلاعات بدهی ها و مطالبات دستگاه های موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت کاغذی و یا در قالب لوح فشرده (CD) متوقف و ارسال الکترونیکی از طریق سامانه سماد الزامی اعلام شده است.

 

بر اساس بخشنامه جدید معاونت نظارت مالی وزارت اقتصاد و خزانه دارای کل کشور، کلیه دستگاه های اجرایی موظف شدند، اطلاعات مربوط به بدهی‌ها و مطالبات خود را به طور الکترونیکی به این وزارتخانه ارسال کنند.

 

از تاریخ ابلاغ این بخشنامه که با ۵۷/۱۳۶۱۵۱ مورخ ۲۶/۷/۹۵ ابلاغ شده است، ارسال اطلاعات بدهی ها و مطالبات دستگاه های موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت کاغذی و یا در قالب لوح فشرده (CD) متوقف و ارسال الکترونیکی از طریق سامانه سماد الزامی اعلام شده است.

 

در اجرای ماده (۱) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مفاد ماده (۲) آیین‌نامه اجرایی‌آن، موضوع تصویب‌نامه مورخ ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۴ هیأت وزیران و پیرو بخشنامه مورخ ۱۹ مرداد ماه همان سال، این معاونت به منظور بهبود و ارتقای ترتیبات لازم درخصوص نحوه تهیه و ارسال اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات توسط کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول

  مناقصه

 

 

و همچنین برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه تهیه و ارسال اطلاعات مذکور، قابلیت لازم برای ارسال الکترونیکی اطلاعات مذکور از طریق سامانه مدیریت بدهی‌های دولت (سماد) واتصال به پنجره واحد وزارت امور اقتصادی و دارایی را فراهم آورده است.

 
براین اساس از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، ارسال اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دستگاه‌های مشمول به صورت کاغذی و در قالب لوح فشرده (CD) متوقف و ارسال الکترونیکی از طریق سامانه مربوط الزامی است.

 

به منظور عملیاتی شدن ارسال الکترونیکی اطلاعات از طریق سامانه سماد (زیرسامانه ثبت‌وگزارشگری بدهی‌ها و مطالبات)، می بایست با هماهنگی مسئولین واحد فناوری اطلاعات (IT) آن دستگاه اجرایی، از دسترسی به سامانه فوق‌الذکر در بستر شبکه دولت با نشانی (۱۹۲.۱۶۸.۲۳.۹۷) و یا

  نصاب معاملات در نیروهای مسلح

 

(samad.mefa.ir)، از طریق پنجره واحد وزارت امور اقتصادی و دارایی اطمینان حاصل و در صورت عدم اتصال مراتب بطور مکتوب به آن معاونت (مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی های مالی عمومی) اعلام شود.

 

به منظور فراهم‌شدن امکان مشاهده و ثبت اطلاعات در سامانه مذکور، نرم افزار مرورگر Mozilla Firefox نسخه ۲۴ به بالا یا Internet Explorer نسخه ۱۰ به بالا و یا Chrome نسخه ۱۵ به بالا و همچنین نرم افزار اداری Office نسخه ۲۰۱۰ به بالا در سیستم سخت‌افزاری مربوط پیش‌بینی شود.

 
در این خصوص، فهرست کارشناسان رسیدگی گزارش‌های استانی و دستگاه‌های اجرایی متمرکز (بر اساس جدول مندرج در پورتال مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی های مالی عمومی با نشانی http://iridmo.mefa.ir تحت عنوان “جدول توزیع واحدهای گزارشگر استان و متمرکز بین کارشناسان مرکز”)، به منظور انجام هماهنگی لازم، به عنوان نماینده و رابط مرکز یاد شده تا زمان ارسال اولین گزارش از طریق سامانه صدرالاشاره، در دسترس است.

  بخشنامه بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب

 

دانلود بخشنامه الکترونیکی شدن اطلاعات مالی دستگاه‌های اجرایی

 

 


برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

avatar
wpDiscuz