کاهش هزینه ها – بخش دوم

دسته: کسب و کار
بدون دیدگاه
جمعه - ۲۳ مهر ۱۳۹۵
کاهش هزینه ها – بخش دوم

شریک تبلیغاتی مناسب، کاهش تعداد دفعات پخش تبلیغات و روابط عمومی، از جمله راهکارهای مناسبی است که به شما درجایگاه مدیریک شرکت تجاری یا سرپرست بخش تبلیغات و بازاریابی می‌تواند در کاهش هزینه‌ها کمک شایانی کند.

کاهش هزینه ها – بخش دوم : پس انداز از دیرباز یکی از دغدغه های تاجران بوده و آنان نیزهمواره درجستجوی روشی بوده اند تا موجب افزایش بازدهی و کاهش هزینه های تجاری شود . الگوهای ذیل روشهای مناسبی پیش روی تاجران جوان قراد خواهد داد. این روشها با استفاده ازعلم روز، جدیدترین و مناسب ترین فنون را به آنان خواهد آموخت.

 

 

تبلیغات !
اگر استفاده از تبلیغات رسانه ای بیش از بودجه مورد نظر شماست و می خواهید که با کمترین هزینه بیشترین استفاده را ببرید ، از اینترنت ، ایمیل و سیستم پیامک و پوسترهای تبلیغاتی استفاده کنید . امروزه به دلیل کمبود وقت و مشغله های ذهنی ، مشتریان و مخاطبان کمتر به سوی تلویزیون میروند و اغلب از طریق پیامک و ایمیل از وقایع و اخبار مطلع می شوند . یکی دیگر از روشهای کاهش هزینه ها استفاده از تبلیغ مشترک است .

 

 

می توانید بطور همزمان با یکی از فروشگاههای مجاور با چاپ یک آکهی مشترک هزینه ها را کاهش دهید . تبلیغ در مکان تجاری نیز از دیگر روشهای مناسب است . با توزیع و حراج بخشی از اجناس خود هم مقادیر بیشتری از کالاهایتان را به فروش برسانید و هم تبلیفاتی به یاد ماندنی انجام دهید .

 

 

حمایت های مالی

برای اینکه بتوانید همیشه و با اطمینان به تجارتتان ادامه دهید باید به دنبال سرمایه گذاران متنوع باشید . ارتباطات خود را افزایش دهید ، بطور مدام در جلسات و همایش های تجاری شرکت کنید ، این جمله را همیشه به یاد داشته باشید ” هر ارتباط جدید پلی است به دنیایی دیگر ” مرزهای تجاری را گسترش دهید و ارتباط موثر ایجاد کنید.

 

 

اصول ارتباط موفق

لبخند کلید موفقیت درتجارت است . با مشتریان خود صمیمی و غیررسمی رفتار کنید. دلیلی برای رفتارهای رسمی وجود ندارد ، کوچکترین حرکات شما بیانگر شخصیت و تبلیغ در تجارتتان است .

 

 

روانشناسی ارتباط

موفقترین افراد کسانی هستند که همیشه نخستین گام را درایجاد ارتباط برمی دارند. با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و نظرشان را درمورد کالاهایتان بپرسید . این بزرگترین تبلیغ برای شماست . زیرا بدون هیچ هزینه ای با عقاید آنان آشنا می شوید و تا حد ممکن معایب را رفع می کنید و به کیفیت محصولاتتان می افزایید .

 

 

آگهی های محلی !

شاید مخاطبان شما ساکنین کلان شهرها و مراکز صنعتی نباشند و بتوانید با هزینه های کمتر در شبکه استانی خود تبلیغات مفیدی انجام دهید . یکی از ویژگیهای متمایززندگی درشهرهای کوچکتر، امکان تبلیغات کم هزینه تر و بازدهی بیشتر است . زیرا اکثر مخاطبان شما افرادی هستند که مشغله کمتری دارند و هر روز راس ساعت خاصی به خانه می روند و به تماشای تلویزیون می نشینند .

  مدیریت سود کسب و کارها

 

 

ابراز تجربیات کارشناسانه

تدریس در کلاسها ، سخنرانی در جلسات ، ارائه مقالات کارشناسی برای روزنامه های محلی نه تنها محبوبیت شما را بیش ازپیش افزایش می دهد ، بلکه تبلیغی برای فروش کالاهایتان بدون هیچگونه هزینه ای است .

 

 

اینترنت و شروع جستجوی تجاری !

علاوه بر شبکه گسترده داخلی و مخاطبان محلی در شهرتان می توانید از اینترنت در جایگاه یک پنجره متفاوت و سرمایه گذاری خاص استفاده کنید . با جستجو در فضای وب می توانید با سرمایه گذاران ، گروه های مختلف تجاری ، فن آوری های نوین اینترنتی و حتی مبادلات تجاری آشنا شده و مرزهای تجارتتان را جهانی کنید.

 

 

کاهش هزینه ها از طریق فروش آنلاین !

شاید تا کنون حتی فکرش را هم نکرده باشید ، ولی امروزه فروش اینترنتی یکی از آسانترین، کم هزینه ترین و سودآورترین روشهای تجارت است . کافیست یک سایت راه اندازی کنید و محصولاتتان را به نمایش بگذارید. آنگاه خواهید دهید که چگونه مخاطبان از سراسر جهان به سوی شما سرازیر می شوند.

 

 

ارتباط اینترنتی !

شناسایی سایتهای موفق و ارتباط موثر با آنان بسیارمهم است . شما می توانید با استفاده از تجربیات آنان و فنون ویژه ، مشتریان بیشتری جذب کنید .

 

ارتقاء سطح علمی

امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که کسب دانش بسان نیازی روحی هرلحظه بیش از پیش ما را برای رسیدن به قله های موفقیت ترغیب می کند . برای حرفه ای کارکردن باید حرفه ای یاد گرفت و این امرجز با شناخت مهارتهای لازم دست یافتنی نیست . مهارت و دانش خطوطی موازی و مکمل هستند که همچون بالهای پرواز شما را به موفقیت نزدیک می کنند .

 

 

مکان تجارت !

از تغییرمکانهای مداوم خودداری کنید . سعی کنید تا حد امکان در یک منطقه خاص چند سالی بطور ثابت باقی بمانید و پس از چندین بار استفاده از مراحل آزمون و خطا ، جلب نظر مشتریان و کسب محبوبیت های لازم سپس تغییرمکان دهید و برای توسعه تجارت به کلان شهرها نزدیک شوید .

 

 

تغییرسیاست تجاری !

اگر پس از مدتی موفقیتی در تجارت حاصل نشد و هزینه های ماهیانه سنگین وسنگین تر شدند ، درنگ نکنید و بلافاصله یا تغییرشغل دهید و یا سیاست تجاریتان را دگرگون سازید . هیچگاه روی یک طرح خاص مانور ندهید و همیشه راههای بیشتری را امتحان کنید . اینکار نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس و ریسک پذیری شما می شود، بلکه تجربیات مفیدی از آزمون و خطاهای حاصل در ذهنیت شما ایجاد خواهد کرد.

  نکات مهم قولنامه و مبایعه نامه - بخش اول

 

 

عضویت در انجمن های تجاری !

بسیاری از تاجران عضو انجمن های خاصی هستند و درباره آینده تجاری ، بحرانهای مالی نحوه صادرات و واردات کالاها با یکدیگر به گفتگو می نشینند . اتاقهای فکر ، تبادل افکار و اطلاعات ، پیش بینی های تجاری و بسیاری ازفعالیتهای دیگر ازویژگیهای این انجمن ها هستند .

 

 

جایگزینی شایسته بیابید

شاید این انتخاب برای شما بسیار زود باشد ولی دقیقا مدیران و تاجران با تجربه همیشه نسخه دوم خود را از پیش تعیین می کنند  و مهارتهای لازم را به آنها می آموزند . اینکار نه تنها باعث پیشرفت تجارتتان می شود ، بلکه الگویی شایسته از خود ارائه می دهید.

 

 

راهکارهای موثر در گسترش تجارت

اجرای یک برنامه تبلیغاتی، مستلزم صرف هزینه است، به همین دلیل تبلیغات یکی از سرفصل‌های مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها محسوب می‌شود. هزینه‌های تبلیغاتی ، معضلی است که تمام شرکت‌ها خصوصا شرکت‌های تجاری کوچک با آن مواجهند. بسیاری از این شرکت‌ها برای جذب و حفظ مشتریان خود به تبلیغات وابسته‌اند. با وجود این، هزینه انجام تبلیغات موثر و مستمر خصوصا در شرایط کنونی بازار و اقتصاد برای بسیاری از این شرکت‌ها طاقت ‌‌فرسا است.

 

به همین دلیل شرکت‌های تجاری همواره به دنبال راهکارهایی هستند که ضمن معرفی خود و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بتوانند هزینه‌های تبلیغاتی خود را نیز تا حد معقولی کاهش دهند .

 

 

شریک تجاری

ادغام تبلیغات از دیگرراهکارهای ثمربخش است . می توانید تبلیغات مشترک انجام دهید . مثلا به جای این که شرکت شما برای مدت زمان معینی صفحه آخر هفته‌نامه‌ای را برای تبلیغات خود خریداری کند، بهتر است با دادن یک آگهی نصف صفحه، آن را با یک شرکت تجاری دیگر شریک شوید یا این که اجازه دهید آن‌ها با شما شریک شوند. به عبارت دیگر تبلیغات خود را با تبلیغات آن‌ها همراه کنید.

 

به این ترتیب هزینه تبلیغات شما نصف می‌شود. با این که ممکن است به این ترتیب تا حدودی بازتاب مورد نظر ایجاد نشود ، ولی این بهترین روش برای تداوم تبلیغات در مدت طولانی‌تر و صرفه‌جویی‌ درهزینه است . باید توجه داشت که شریک و همراه تبلیغاتی شما از رقبا یا شرکت‌هایی نباشد که بنا به دلایلی تمایل ندارید با آن‌ها مرتبط شوید و در این ارتباط نظارت‌های ضروری را اعمال کنید .

 

شریک تبلیغاتی مناسب، کاهش تعداد دفعات پخش تبلیغات و روابط عمومی، از جمله راهکارهای مناسبی است که به شما درجایگاه مدیریک شرکت تجاری یا سرپرست بخش تبلیغات و بازاریابی می‌تواند در کاهش هزینه‌ها کمک شایانی کند.

  نکات مالیاتی و حسابداری برای مدیران کسب و کارها

 

 

حذف مخاطبان و شرکتها

پس از یک دوره کوتاه مدت و اجرای معاملات تجاری کم وبیش با مخاطبان و شرکتهای طرف قرارداد آشنا خواهید شد . اکنون زمان آن است که به حذف واسطه ها و مخاطبان بپردازید . تنها با کسانی قرارداد ببندید که به آنان اعتماد دارید و آنها نیزطی یک دوره تجاری حسن نیت خودشان را اثبات کرده باشند .

 

 

افزایش روحیه کار

تفویض حجم عمده ای از اختیارات تصمیم گیری به کارمندان سطوح پایین تر، راهبردی است که هم اکنون توسط شرکت های مختلفی به عنوان بخشی از مدیریت ارتباط با مشتری اجرا می شود. از سوی دیگر تفویض اختیارات به تیم های کاری در راستای فن آوری تیم های خود راهبر، مورد توجه است. در این رویکرد، مدیریت اختیارات زیادی را به تیم هایی تفویض می کند که به اجرای فعالیت ها با سرعت بالاتر و کیفیت بهتر می پردازد. مدل های تجارت الکترونیک به شرکت ها کمک می کنند تا از یک سو به تمرکز زدایی و اجرای فرایندهای توزیع شده بپردازند و از سوی دیگر این مدل ها امکان کنترل متمرکز این فرایندهای توزیع شده تولید را نیز مورد پشتیبانی قرار می دهند. هر دو روش باعث کاهش هزینه های تولید می شوند .

 

 

آموزش نیروها

برای بهره وری بیشتر لازم است که نیروهایی کارآزموده داشته باشید . نیروهای متخصص بیشترین بازدهی را دارند . پس با ایجاد کارگاههای آموزشی و تدریس علوم و فنون کاربردی علاوه بر بهره وری آموزشی علوم روز ، سطح کمی و کیفی پروژه های تجاری را نیزارتقا دهید.

 

 

روی خط اعتماد به نفس حرکت کنید

هیچگاه برای شروع دوباره دیر نیست ، همیشه با برنامه ریزی و هدفمند حرکت کنید . افق های روشن را ببینید و با اعتماد به نفس و بدون هیچ عجله ای گام به گام به سوی موفقیت نزدیک شوید . شما الگوی کارمندان هستید و آنان تمامی حرکات شما را زیر نظر دارند . مطاله و تحقیق کلیدهای موفقیت و اعتماد به نفس هستند . پس با افقی روشن و دیدگاهی مثبت به سوی موفقیت پیش روید .

 

 


برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

avatar
wpDiscuz