مراحل تمدید یا درخواست گواهی ارزش افزوده

دسته: ارزش افزوده
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
مراحل تمدید یا درخواست گواهی ارزش افزوده

از این پس امکان ثبت درخواست گواهینامه و همچنین صدور آن در سامانه مالیات بر ارزش افزوده از یک ماه قبل از پایان مهلت انقضا امکان پذیر است.

 

مراحل تمدید یا درخواست گواهی ارزش افزوده بصورت آنلاین

 

ابتدا به سایت

www.evat.ir

 

وارد شوید.

 

در قسمت ثبت نام ،روی درخواست گواهینامه ثبت نام کلیک کنید.

 

– پس از کلیک روی درخواست گواهینامه ثبت نام به صفحه جدیدی با نام ورود به سامانه ، وارد خواهید شد که در آن (نام کاربری) و (کلمه عبور) از شما درخواست میگردد، لطفاً نام کاربری و کلمه عبور مربوط به سامانه ارزش افزوده را وارد نمایید.

 

توجه کنید که صفحه کلید حتما در حالت انگلیسی باشد.

 

پس از وارد شدن ، اطلاعات مودی نمایان خواهد شد.

 

در زیر برگه درخواست گواهینامه :

شما نیاز به کد رهگیری سامانه شماره اقتصادی دارید :

 

۱- در صورتیکه کد رهگیری سامانه شماره اقتصادی را در اختیار دارید آنرا وارد نمایید و در صورتیکه آنرا فراموش کرده اید به شرح ذیل عمل کنید:

  پیش‌ فاکتور مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود

 

 

الف – توسط مرورگر خود به آدرس

 

register.tax.gov.ir

 

 

مراجعه نموده و نام کاربری و کلمه عبور سامانه شماره اقتصادی را وارد نمایید.

 

ب – پس از ورود به سامانه شماره اقتصادی در سمت راست تصویر بخش (نمایش و ویرایش اطلاعات) را مشاهده میکنید روی آن کلیک کنید .

بعد از کلیک به قسمت اطلاعات اولیه مراجعه کنید .

در قسمت پایین اطلاعات اولیه (شماره پیگیری) خود را یادداشت نمایید.

 

 

 

 

ج – حال به مجددا به فرم ثبت نام گواهی ارزش افزوده باز گردید و کد رهگیری بدست آمده را در قسمت مربوطه وارد نمایید.

 

سپس توضیحات درخواست گواهینامه را وارد نمایید.

 

در ادامه درصورتیکه قصد تمدید گواهینامه ارزش افزوده خود را دارید، (دارای گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده هستم) را علامتگذاری کرده و اطلاعات آخرین گواهینامه خود را وارد نمایید.

  حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه شخص ثالث

 

در مرحله پایانی (ثبت درخواست) و سپس (چاپ درخواست) را انجام دهید. دقت داشته باشید که پس از (ثبت درخواست) کدپیگیری به شما اعلام می گردد. این کد پیگیری جهت (پیگیری درخواستها) در آینده مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

 

 

مدیرمسئول محترم خبرگزاری خبرآنلاین
با سلام احترام

 
نظر به طرح سوال مردمی در آن رسانه در خصوص “صدور گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده” مورخ ۱۴/۴/۱۳۹۵، بدینوسیله به اطلاع می رساند مشکل مطروحه به معاونت مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور انعکاس یافت و این معاونت پس از انجام بررسی های لازم و وارد دانستن ایراد مطرح شده، به منظور تکریم مودیان محترم مالیاتی و تسهیل امور آنان نسبت به رفع مشکل اقدام نمودند.

 
بر این اساس پاسخ معاونت مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور به شرح زیر می باشد:

  ماده ۲۵۱ قانون مالیات های مستقیم

 

 

“از این پس امکان ثبت درخواست گواهینامه و همچنین صدور آن در سامانه مالیات بر ارزش افزوده از یک ماه قبل از پایان مهلت انقضا امکان پذیر است.”

 

غلامرضا قبـله ای-مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی

 

 


برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

avatar
wpDiscuz