مراحل تمدید یا درخواست گواهی ارزش افزوده

دسته: ارزش افزوده
بدون دیدگاه
پنج شنبه - ۱ تیر ۱۳۹۶
مراحل تمدید یا درخواست گواهی ارزش افزوده

از این پس امکان ثبت درخواست گواهینامه و همچنین صدور آن در سامانه مالیات بر ارزش افزوده از یک ماه قبل از پایان مهلت انقضا امکان پذیر است.

 

مراحل تمدید یا درخواست گواهی ارزش افزوده : مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده طبق دستوالعمل زیر هنگام خرید کالا و مواد در صورتیکه فروشنده مطالبه مالیات بر ارزش افزوده می کند لازم است از فروشنده گواهی دارای اعتبار ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده را اخذ نمایند.

 

 

 

تذکر 1 : مدت اعتبار گواهینامه ثبت‎نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده برای مؤدیان حائز شرایط برای بار اول شش ماه خواهد بود.

 

 

تذکر 2 : مدت اعتبار گواهینامه ثبت‎نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده برای مؤدیانی که بدهی مالیاتی خود در نظام مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت یا  ترتیب پرداخت آن را داده‌اند یک سال خواهد بود.ضمنا مدت مزبور برای مودیان خوش حساب (از نظر این دستورالعمل مودیانی خوش حساب هستند که سه سال مودی نظام مالیات بر ارزش افزوده بوده و بدهی مالیاتی بر ارزش افزوده ندارند) 24 ماهه خواهد بود.

 

 

تذکر 3: در مواردی که برای پرونده های مودی دارای بدهی قطعی ،دستور توقف عملیات اجرایی توسط مراجع ذیصلاح از جمله دیوان عدالت اداری صادر شده و تا زمانی که دستور مذکور لغو نگردیده و همچنین در موارد خاص با دلایل توجیهی قابل قبول امکان ثبت نام در طرح جامع مالیاتی و یا پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی وجود ندارد و مودیان از نظر ثبت نام و یا دریافت مالیات و عوارض از کارفرمایان یا خریداران با مشکل مواجه می باشند ،مدیران کل امور مالیاتی مجاز خواهند بود با در نظر گرفتن وضعیت مودی و با اخذ تضمین از جمله چک ( از حساب های بانکی معتبر و فعال مودیان ) و در صورت عدم امکان دریافت چک ،اخذ تعهد کتبی پرداخت بدهی توسط مودی ،امکان صدور گواهینامه ثبت نام حداکثر شش ماهه را برای  این دسته از مودیان فراهم نمایند .

در ادامه بخوانید:  گواهینامه یک ساله مالیات بر ارزش افزوده

 

 

 

 

 

شرایط صدور گواهینامه ثبت‌نام ارزش افزوده

 بخشنامه ۲۰۰/۹۶/۵۰۶ مورخ۹۶/۳/۱(دستورالعمل صدور گواهینامه ثبت نام ارزش افزوده) صدور گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده

 

 

مؤدیان مربوطه می‌توانند با مراجعه به نشانیwww.evat.ir بخش ” ثبت نام” گزینه “درخواست صدور گواهینامه ثبت نام” از وضعیت درخواست خود اطلاع حاصل نمایند؛ضمنا به منظور تکریم مودیان و تسریع در صدور گواهینامه ثبت نام امکان ثبت درخواست صدور گواهینامه یک ماه قبل از انقضا ءگواهینامه قبلی برای مودیان فراهم شده است .

 

کارفرمایان، خریداران کالا و خدمت و فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به نشانی www.evat.ir  در صفحه اصلی سامانه با انتخاب گزینه “بررسی اعتبار گواهینامه ثبت‌نام مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده” از صدور و اعتبار گواهینامه مؤدیان کسب اطلاع نمایند.

در ادامه بخوانید:  بخشنامه رفع ابهام مالیات ارزش افزوده مناطق آزاد تجاری

 

 

از تاریخ این دستورالعمل ،بخشنامه های شماره 2815 مورخ 1388/02/05 ،4936 مورخ 1388/20/30 و 30392 مورخ 1388/12/18 و همچنین دستورالعمل های شماره 260/93/539 مورخ 1393/12/18 و 260/95/515 مورخ 1395/06/03 ملغی الاثر می گردد.

 

 

 

مدیرمسئول محترم خبرگزاری خبرآنلاین
با سلام احترام

نظر به طرح سوال مردمی در آن رسانه در خصوص “صدور گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده” مورخ ۱۴/۴/۱۳۹۵، بدینوسیله به اطلاع می رساند مشکل مطروحه به معاونت مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور انعکاس یافت و این معاونت پس از انجام بررسی های لازم و وارد دانستن ایراد مطرح شده، به منظور تکریم مودیان محترم مالیاتی و تسهیل امور آنان نسبت به رفع مشکل اقدام نمودند.

در ادامه بخوانید:  دستورالعمل اجرایی موضوع تبصره ۲ ماده ۳۸ مالیات بر ارزش افزوده

بر این اساس پاسخ معاونت مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور به شرح زیر می باشد:

 

 

“از این پس امکان ثبت درخواست گواهینامه و همچنین صدور آن در سامانه مالیات بر ارزش افزوده از یک ماه قبل از پایان مهلت انقضا امکان پذیر است.”

 

غلامرضا قبـله ای-مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی

 

 


برچسب ها: