بخشنامه رسیدگی به دفاتر مودیان ارزش افزوده

دسته: ارزش افزوده
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۶ تیر ۱۳۹۵
بخشنامه رسیدگی به دفاتر مودیان ارزش افزوده

مدارک مذکور باید به مدت ده سال بعد از سال مالی مربوط توسط مؤدیان نگهداری و در صورت مراجعه مأموران مالیاتی به آنان ارائه شود.

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه ای،رسیدگی به پرونده های کلیه مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده با اولویت پرونده های سنوات اولیه اجرای این قانون را ابلاغ کرد.

 

دراین بخشنامه آمده است: همانگونه که مطلع هستید ماده «۳۴» قانون مالیات بر ارزش افزوده مقرر نموده، «مؤدیان مشمول مالیات موضوع این قانون مکلفند از دفاتر، صورتحساب ها و سایر فرمهای مربوط، ماشین های صندوق و یا سایر وسایل و روش های نگهداری حساب که سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می کند، استفاده نمایند.

 

 

مدارک مذکور باید به مدت ده سال بعد از سال مالی مربوط توسط مؤدیان نگهداری و در صورت مراجعه مأموران مالیاتی به آنان ارائه شود.» در ادامه این بخشنامه آمده است:

  مراحل تمدید یا درخواست گواهی ارزش افزوده

 

با توجه به اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ ۱ / ۷ / ۱۳۸۷ و گذشت چندین سال از شروع اجرای قانون و عدم پیش بینی ظرفیت رسیدگی نمونه ای در قانون مرقوم و لزوم رسیدگی به کلیه پرونده های مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده و عدم تکلیف نگهداری دفاتر توسط فعالان اقتصادی پس از گذشت مدت یاد شده،

 

لذا ضرورت دارد ادارات کل امور مالیاتی ترتیبی اتخاذ نمایند قبل از انقضاء مدت مذکور، ضمن شناسایی و ثبت نام کلیه مؤدیان حائز شرایط فراخوان های نظام مالیات بر ارزش افزوده، نسبت به رسیدگی پرونده های کلیه مؤدیان این نظام مالیاتی، با اولویت پرونده های سنوات اولیه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به ویژه پرونده های سنواتی که مدت الزام نگهداری دفاتر توسط مؤدیان در حال انقضاء می باشد، اقدام نمایند.

  معاف از مالیات بر ارزش افزوده

 

 


برچسب ها:
دیدگاه ها
صرف نظر از پاسخگویی