پرونده مالیاتی

دسته: مالیات
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۳ تیر ۱۳۹۵
پرونده مالیاتی

در نظر داشته باشید که حتی در صورت عدم فعالیت شرکت تشکیل پرونده دارایی الزامی است و برای اعلام عدم فعالیت و عدم پرداخت مالیات احتیاج به انجام آن می باشد و در غیر اینصورت مشمول جریمه مالیاتی می شوید.

هر شخصیت حقوقی(شرکت) باید پس از تأسیس در حوزه مالیاتی، تشکیل پرونده دارایی دهد.

 

خیلی از افراد هنگامی که پروانه کسب محل کسب خود را دریافت کردند نمی دانند که دقیقا باید چه اعمالی را برای تشکیل پرونده دارایی انجام دهند.

 

طبق مقررات مربوطه، شرکت تا 2 ماه پس از تأسیس مکلف به تشکیل پرونده دارایی و پرداخت مالیات سرمایه می باشد و در واقع تشکیل پرونده دارایی به معنای آن است که شرکت به اداره مالیات اعلام نماید که چنین شرکتی تأسیس شده و طبق قانون دو در هزار سرمایه شرکت را پرداخت نماید در غیر اینصورت مشمول جریمه مالیاتی می شود.جهت تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی باید به نزدیکترین اداره امور مالیاتی مربوط به شرکت ها مراجعه نمایند.

  تغییرات قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم - بخش دوم

 

 

 

نکات تشکیل پرونده مالیاتی برای شرکت ثبت شده :

الف) زمان ثبت شرکت ، بدون داشتن پرونده مالیاتی نمی تواند کداقتصادی بگیرد، لذا شرکت نمی تواند با جایی قرارداد ببندد و شروع به فعالیت کند.
ب) بدون داشتن پرونده مالیاتی، شرکت نمی تواند در پایان سال مالی، اظهارنامه مالیاتی فعالیت یا عدم فعالیت خود را به اداره دارایی تسلیم کند که این خود ممکن است باعث مشکلات مالیاتی برای شرکت گردد.

 
ج) چنانچه شرکت در موعد مقرر نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی اقدام ننماید، مشمول جرائم مربوطه خواهد بود که مقدار و شرایط آن در “قانون مالیات های مستقیم” ذکر گردیده است.
د) و بالاخره اینکه داشتن کد اقتصادی برای هر فعالیتی الزامی است.

 

 

  وکیل مالیاتی

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده دارایی:

 

1) اصل و کپی اساسنامه شرکت
2) اصل و کپی آگهی تاسیس
3) اصل و و کپی روزنامه رسمی
4) اصل و کپی شرکت نامه

 
5) اصل و کپی اظهارنامه ثبت شرکتها
6) اصل و کپی آگهی تغییرات
7) اصل و کپی شناسنامه(صفحه اول) اعضای هیات مدیره
8) اصل و کپی کارت ملی کلیه اعضای هیات مدیره
9) کپی فیش تلفن محل شرکت
10) کپی سند مالکیت یا اجاره نامه به نام شرکت

 
11) اصل گواهی امضای صاحبان امضای مجاز تائید شده در دفترخانه اسناد رسمی
12) تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت(دفترچه ثبت نام اشخاص حقوقی)
13) اصل فیش واریز دو در هزار مبلغ سرمایه اولیه شرکت در بانک ملی

  ﻣﻌﺎﻓﯿﺖ ﻣﺎﻟﯿﺎﺗﯽ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪﯼ ﺟﺪﯾﺪ

 

 

در نظر داشته باشید که حتی در صورت عدم فعالیت شرکت تشکیل پرونده دارایی الزامی است و برای اعلام عدم فعالیت و عدم پرداخت مالیات احتیاج به انجام آن می باشد و در غیر اینصورت مشمول جریمه مالیاتی می شوید.

 

 

اگر مکان دفتر شرکت به صورت صوری یا غیرواقعی اعلام شده باشد نمی توان تشکیل پرونده دارایی داد و برای تشکیل پرونده حتما احتیاج به اجاره نامه و سند مالکیت آن هم به نام شرکت مربوطه می باشد و حتی در بعضی از حوزه های مالیاتی جهت بررسی واقعی بودن آدرس اعلامی که در روزنامه رسمی شرکت موجود است به بازدید از آن اقدام می شود.

 

سامانه خلاصه پرونده مالیاتی

 

 


برچسب ها:
دیدگاه ها
صرف نظر از پاسخگویی